Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av SimmaCyklaSpring - 6 augusti 2011 18:12

Jajamen, Maria har återigen visat att hon är en av dom hårdaste bland dom hårda. Tänk bara efter, vad har ni själva gjort sedan kl 07.00 i morse. Själv sov jag till över åtta. Käka frukost, läste lite. Var till Falun o käka tårta hos Johan som fyllt år. Hem o käka mat, läst och skrivit lite på bloggen mm mm. Under hela denna tid har Maria först simmat 3.8 km, cyklat 18 mil samt sprungit 42 km. Helt fantastiskt vad en människa kan klara av, jag kan inte annat vara än mycket imponerad.


   Detta är en bild tagen efter att Maria gjorde en halv Ironman i Vansbro i somras. Hoppas hon ser lika nöjd ut idag när hon kom i mål. Av tiden att döma som hon gjorde idag så hoppas jag hon är lika glad.


Löpningen idag tog 4.05.47 vilket jämfört med förra året är nästan 18 minuter snabbare. det fick till följd att sluttiden blev 10.57.59 vilket är hela 38.48 snabbare än förra året. Det placerar Maria på nionde plats, vilket kan jämföras med fjolårets 20-plats. Otroligt bra. Hoppas nu bara att Maria återhämtar sig efter denna ansträngning så vi får se henne snart igen på hemmaplan. Då får vi säkert också läsa hennes egen berättelse här på bloggen om hur hon upplevde årets upplaga av Kalmar Triathlon. En tävling för dom hårda. Grattis till en kanonprestation Maria.


Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring. Kalle.


Av SimmaCyklaSpring - 6 augusti 2011 13:40

Jajamen, nu har Maria klarat av sina 18 mil på cykeln. Vad jag kan förstå har det gått fantastiskt bra. Maria har cyklat på 5.26.20 vilket är en snitthastighet på drygt 33KM/H och det är alltså utan draghjälp. Man får ju ej ligga på "rulle" i en sådan här tävling. Grymt bra jobbat. Det är också ca 13 minuter snabbare cykeltid inklusive växling jämfört med förra året. Vad det gäller totaltid efter både simning o cykling så ligger Maria ca 20 minuter bättre till än förra året. Nu håller vi tummarna och hoppas att hon klarar av sina 42.195 m löpning lika galant som vad hon visat tidigare under dagen. Det kan då bli en sluttid som är riktigt bra. Mycket kan dock hända på 42 km men vi kan ändå hoppas.


  Här har vi en bild på Maria från förra årets löpning.


Nu gick Mari ut på löpningen åtta minuter i två så strax före halv sju hoppas jag kunna återkomma med ett positivt slutresultat.


Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring. Kalle.

Av SimmaCyklaSpring - 6 augusti 2011 09:27

Jajamen, redan kl 07.00 i morse när dom flesta av oss låg och sov startade åretas Kalmar Triathlon.


  Den här bilden "messade" Maria till mig i morse. Kl är 06.00 och hon "värmer" lite före starten.


Sträckorna är simning drygt 3,8 km. Cykling 18 mil samt en avslutande löptur på drygt 42 km. Vädret är vad jag förstår riktigt bra för ändamålet. Verkar som det blir kring 19 grader med lite moln på himlen. Maria som vi följer med stort intresse har klarat av simningen riktigt bra. Hon klev ur vattnet efter 1.24.20 vilket är 3.38 snabbare än förra året. Riktigt snabb var hon i växlingen vilket endast tog 2.33 vilket var hela 2.46 snabbare än förra året vilket innebär att hon startade cyklingen hela 6.24 tidigare än förra året. Riktigt riktigt bra tycker jag detta är. Nu hoppas jag cyklingen går bra, hon är ju grymt bra på cykeln så det blir intressant att följa. Jag återkommer med en rapport när jag vet lite mer.


  Detta är en bild från målgången vid förra årets tävling. Dom simmar alltså i havet med ölandsbron i bakgrunden. Dom lär inte ha haft det alltför varmt i vattnet. Usch, hemska tanke att vara i detta kalla vatten. Men det är ju en tävling för tuffingar.

Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring. Kalle.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards