Direktlänk till inlägg 19 december 2011

KOM I HÅG

Av SimmaCyklaSpring - 19 december 2011 20:53

att Kalmar IronMan öppnar för anmälan i morgon.

Mitt tips är att anmäla sig ( eller någon annan ....) i morgon om man vill vara säker på att få en startplats. 


en liten ( för mig stor )nyhet är att det också blir en långdistanstävling på Ironman distansen i Säter sju veckor innan Kalmar. Det kan ju vara ett alternativ. 


och så får ni inte heller glömma att kolla inlägget nedan och anmäla er till löpningen i veckan ! 


simma lugnt ! 


Maria 

 
 
Ingen bild

MAria

20 december 2011 12:03

och nu har de ändrat sig i säter.. det blir på nicedistansen dvs 4 km sim 120 km cy och tre mil löpning .....

 
Ingen bild

Kalle

20 december 2011 12:11

Det låter väldigt långt ändå. Själv hoppas jag att dom även kör Utmaningen, där var det sträckor som passade mig.

 
Ingen bild

Danne

21 december 2011 13:17

Säter lär sig då aldrig, väljer aldrig att satsa på distanser som är "inne"... Vem vill köra Nice-distansen år 2012? Tror knappast motionärer som inte har råd med Kalmar väljer att köra en ojämn distans som Nice.. när nu även fina Vansbro halv-IM går helgen efter. Jag tror inte Säter kommer va med i tävlingskalendern 2013. Tragiskt, men ett nytänk inom ledningen lär nog till om inte tävlingen ska förvinna...

 
Ingen bild

Maria

21 december 2011 14:07

Ja Vansbro är en fin tävling , helt klart.
Liksom Kalmar och Tjörn halv IM (som oxå ligger helgerna efter varandra). Dalacupen är kul och jag tror också att Säter kan bli en rolig tävling.
Vilka distanser som är inne har jag dålig kunskap om,och även vilka tävlingar folk väljer att köra. Det jag dock har kunskap ocm och tycker är att sporten triathlon har växt och utvecklats mycket de senaste åren och att det är positivt för alla ju fler tävlingar på olika distanser och nivåer som det finns på så många ställen som möjligt i Sverige. Danne; du kan kanske vända dig till Säters IF med dina synpunkter på nytänk etc. så att det kan bli något konstruktivt av din kritik ?
kalle : det blir en sprint på kvällen , vad jag har hört.

 
Ingen bild

Danne

21 december 2011 15:27

Bra idé, jag ska leta på mailadressen och förklara min syn, vilket jag tror många motionärer likt mig håller med om.
Jag vill ta steget från klassikern och prova triathlon, främst IM, men är inte beredd att betala 4000 för det i Kalmar.

Härlig grupp ni verkar vara:)

 
Ingen bild

Maria

21 december 2011 21:05

Ja gör det
du kan också bli medlem i säter triathlons facebook grupp

Kom gärna och träna med oss om du har tillfälle någon gång !
Jag har kört kalmar ett antal gånger och kan verkligen rekommendera den tävlingen, ja den kostar definitivt mycket , men om man är ute efter en Ironmandistans så finns det I Sverige inte så många alternativ. Köpenhamn challenge är ett alternativ men den kostar ungefär lika mycket- är annars också en bra arrangerad tävling .
Säter kommer ju definitivt at bli billigare och jag kommer köra den som ett träningspass , det är ju en bra distans så tillvida att man får lite träning på hur man ska disponera sina krafter samtidigt som det inte sliter så mycket som en Ironman.
Lycka till med din träning !

 
Ingen bild

Danne

22 december 2011 11:41

Tackar, God-Jul på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards