Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Styrkepasset avklarat !

Av SimmaCyklaSpring - 11 oktober 2011 21:17

Kvällens utlovade backstyrkepass började bra ;

Vi samlades som vanligt vid Skönvikshallen lite innan 18 och förutom de numera gamla rävarna så hade vi en ny tjej med oss i dag , Märit .

HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL VÅRT GÄNG !

  

Vår kameraman är ju på Mallis och har det bra, därav den låga kvaliteten och kvantiteten på bildmaterialet från dagens pass .

  

Nåväl , efter lite snack om upplägget så gav vi oss av i sakta mas bort mot hundbadet.Väl där var det som vanligt dags för lite accelerationer och höga knän, denna gång med stränga order från min sida om att ta det lugnt vid teknikövningarna   .

Kom alltid i håg att löpskolningen/teknikträningen är inte någon konditionsträning

utan just precis vad det låter ; teknikträning. Försök därför alltid att vara fräsch vid varje övning och gör övningarna när du är fräsch i kroppen, alltså inte efter ett hårt träningspass.

Nog om det.

Dagens huvudserie bestod av sex korta backruscher med maximal kraftinsats.

Gänget , som för övrigt , dagen till ära , bestod av endast tjejer kämpade på under stor koncentration och starkt fokus på uppgiften.

Det var härligt där vi sprang upp och ner i mörkret under tystnad och djupa andetag ..

  


När det var klart körde vi en längre backe i syfte att träna vår uthålliga styrka; upp över åsen så snabbt vi kunde ner och upp igen !

Härligt va ??

  

På vägen ner lite accelerationer för att träna upp förmågan att springa fort i utförsbackar ...


Lite rörlighetsövningar på det och vi var lagomt trötta, glada och med en aningens starkare pannben, inför resten av höstveckan.


 

Här har ni hela gänget, tack Totte för fotandet ( för som ni ser så orkade coachen inte ens stå på benen ) och tack Anna för att du tänkte till och tog på dig reflexväst i dag !

Det blir mörkare och mörkare och till nästa gång rekommenderas reflexväst alt reflexer å det varmaste.



TACK FÖR I DAG UNDERBARA GÄNG !


tjingeling



 
 
Ingen bild

Johan

12 oktober 2011 09:21

Shit vilket härligt pass!! Jäkla skit att jag var tvungen att jobba :( jag får köra ett eget pass med detta upplägg kanske ;)

 
Ingen bild

Lisa Sandberg

12 oktober 2011 16:48

Ja Johan där missade du något!
Tack för ett grymt pass allihopa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards