Alla inlägg under september 2011

Av SimmaCyklaSpring - 20 september 2011 19:55

Jajamen, idag körde vi ett backpass som heter duga vill jag lova. I vanlig ordning tog jag hand om "lugna gruppen" som idag bestod av Lena och Anki samt tillfälligt besök av Lisa. Övriga fick en riktig genomkörare under ledning av Maria. Efter sedvanlig fotografering och uppvärmning med lite övningar av olika slag gav vi oss i kast med våra backar. Vi i den lugnare gruppen körde sex omgångar i en backe och är jag rätt underättad så körde "snabbgruppen" hela åtta pass i en annan backe. Efter nedjoggning så återsamlades båda grupperna vid sim och sporthallen och alla verkade riktigt nöjda med det dom presterat. Det är klart dom skall vara det, för dom tar i så det står härliga till på alla övningar.


      Idag var vi hela elva stycken när vi samlades, vi har precis klarat av informationen om kvällens pass och skall ge oss iväg. Då dök Terese upp, en tjej som inte varit med förut.

      Under den lugna uppvärmningen håller båda grupperna ihop.


      Sådär, nu är passet avklarat och även Terese blir med på bild. Eftersom hon var lite sen blir det en helt egen bild. Hoppas du känner dig välkommen i vårat gäng och att vi får se dig fler gånger på våra träningar.


Tjingeling tjingeling, simmacyklaspring. Kalle.



Av SimmaCyklaSpring - 18 september 2011 18:47

  Vem vill springa nu på Tisdag ?

Vi samlas i vanlig ordning lite innan 18,00 för lite intervallbetonad träning ...

Kvällens tema kommer att vara backar...


Skriv gärna om du kommer i kommentarsfältet


Tjingeling



Av SimmaCyklaSpring - 18 september 2011 11:49

Inte mindre än fem SimmaCyklaSpring-löpare var med igår när Stockholm Halvmarathon avgjordes i strålande solsken.


      Johan har hämtat ut nummerlappen på förmiddagen i Kungsträdgården.


   Vi tog sedan en fika på Bianci Café på Norrlandsgatan. Ett häftigt café helt i cykelstil.


   Johan o Lisa spanar in en snygg cykel, det är ju REA!


   Några timmar senare är det dags för Johan o Lisa att gå till start.

   Nina skakar galler. Det står inte på förrän även hon skall starta.


   Mitt framför slottet är starten. Lite stökigt är det minuterna före start.


   Här passerar Lisa efter tolv km.

   Lisa o Johan nöjda båda två med dagens lopp.

Lisa sprang på 1.44.09 Johan 1.46.12 Jessica 1.48.45 Lisa Sand... 1.54.05 Nina 2.08.42 Kanonbra kämpat av alla. Man blir verkligen inspirerad när man ser alla löpare en sådan här dag. Hoppas vi ses på tisdag allihop.


Tjingeling, Kalle.

Av SimmaCyklaSpring - 15 september 2011 17:00

Nu på lördag är det en hel del som är i Stockholm och springer halvmarathon, dock inte jag. Jag är dock förhindrad att vara med på lördagslöpet. Det är dock inget skäl att låta bli att springa för er som har möjlighet. Så lägg en kommentar att ni kommer så kan det bli ett gäng eller två som tar en tur tillsammans i det utlovade härliga vädret. Vänta inte till någon annan lägger in en kommentar för då blir det inga. Lägg in en kommentar direkt så blir det nog fler som kommer. Avlöpning som vanligt vid Säters sim och sporthall kl 09.00


Tjingeling, Kalle.

Av SimmaCyklaSpring - 13 september 2011 19:48

Hela elva stycken slöt upp till kvällens intervallpass. Roligt var också att vi fick hälsa en ny löparkompis välkommen. Det är en kille från Borlänge som lystrar till namnet Jonas. Välkommen Jonas och jag hoppas du kommer att trivas med oss. Strax före sex var informationen avklarad och vi delade upp oss i två grupper. Jag tog i vanlig ordning hand om lugna gruppen och vi drog iväg bort förbi golbanan och körde intervaller på vägen runt Ljustern. Lena och Linda är ju etablerade i denna grupp och ny för kvällen var Johan som gjorde ett tillfälligt besök i vår grupp. Vi får se om han återkommer eller om kör med snabbgruppen nästa gång. Det blev fyra st treminuters intervaller för våran del, det blev riktiga pulshöjningar vill jag lova.

Snabbgruppen drog under Marias ledning iväg ner till Dalsbyn där dom körde tre 1800 m intervaller. Det vill säga runt hela Dalsbyn.


   Här ser vi hela gänget, fr v, Lena, Jessica, Linda, Jonas, Johan, Ann, Maria, Ingemar och två Lisor.

Det blev allt för denna gång. Tjingeling tjingeling, Kalle.

Av SimmaCyklaSpring - 11 september 2011 17:55

Nu på Tisdag kör vi igen !

Denna gång på temat avsluta starkt...

Vi ses som vanligt vid Skönvikshallen lite innan 18.00


VÄLKOMNA !

skriv gärna om du kommer.


TJINGELING !


Av SimmaCyklaSpring - 10 september 2011 16:53

Ja det var verkligen härligt idag när vi samlades för vår sedvanliga lördagstur. Vi var inte så många idag som förra helgen när vi sprang 42 km, det kanske var för kort idag, vad vet jag. Nejdå det tror jag inte, det finns ju annat som också måste göras. Det var dock sex löpsugna som slöt upp till en löptur.


   Lena, Lisa, Lisa, Sandra, Frida och Johan var på hugget denna härliga morgon. De fem sistnämnda föreslog jag att dom skulle springa uppför Bergbacken och sedan runt Ljustern. Dom skulle då möta Lena som skulle springa förbi golfen och ta till höger för att sedan vända när vi möttes och få sällskap en liten bit innan hon åter skulle springa förbi golfen till simhallen.

   Sådär, då har dom mötts och alla börjar bli fotovana så dom breder ut sig över hela vägen när kameran kommer fram. Dom håller takten ganska bra tycker jag, lite får vi nog träna på det för det kan bli ännu bättre. Men vilket härligt väder det är i alla fall.

   Helt fantastisk, löpturer när det börjar bli höst, finns det något bättre?

   Jag vet inte om det gick för fort för Lena så hon håller på att bli snurrig eller om det är jag som blivit snurrig. En härlig bild tycker jag det blev i alla fall.


För de som sprang runt Ljustern blev det 13 km, för Lena blev det sju. För mig blev det som vanligt inget alls, förutom en härlig cykeltur då förståss. Det är inte det sämsta en lördagmorgon som denna. Sedan var det hem och byta om. Hade en spelning i Säterdalen. Lisa kom ner och lyssnade och var fotograf så jag lägger väl in en bild därifrån så jag också får vara med.

   Säterblåset underhöll en stund nere i Säterdalen.

Hoppas vi ses igen på tisdag, ha det bra tills dess.

Tjingeling tjingeling, Kalle.


Av SimmaCyklaSpring - 8 september 2011 06:47

Nu på lördag samlas vi igen vid Säters sim och sporthall för en tur. Som vanligt springer vi iväg kl 09.00 så var där en stund före. Tanken är att det skall vara långturer i lugnt tempo. Sex min per km brukar vi köra, det brukar bli sträckor på allt mellan 15 och 25 km. Förra lördagen var ett undantag. För de som tycker att detta är för långt o fort så kör vi nu även en grupp i ca 7,5 min per km på sträckor om ca fem till tio km. Så tveka inte att vara med. Vi springer inte ifrån varandra, vi springer med varandra. Skriv om du kommer och ta gärna badkläder med och sim några vändor efteråt.


Tjingeling. Kalle.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards