Alla inlägg under augusti 2011

Av SimmaCyklaSpring - 1 augusti 2011 15:29

Första dagen på semestern för mig, vilket innebär att jag kan fokusera på den sista uppladdningen och formtoppningen inför Kalmar.

Har under helgen tränat på att byta däck, inhandlat de sista attiraljerna och tränat lätt lätt.

I dag var det dags för sista riktiga cykelpasset på min favorithoj, tillika tävlingscykel.

Jag kommer nog inte vinna tävlingen men om det fanns en tävling där snyggast cykel vann skulle jag nog placera mig i topp.

 


Så här ser den ut ( fast nu med högprofilhjul på )


  Och så här snygg är den med högprofilhjul och Maria på. (Ursäkta mig Maria,  men jag kunde inte låta bli. Kalle) Det är sånt här som kan hända när man är två om en blogg.


Innan jag stack ut på cykeln pratade jag med Clas Björling ( clasbjorling.com ), som för två år sedan vann hela tävlingen, och fick lite tips om hur det ska gå till det här med triathlon.

Stack sedan ut på älsklingscykeln som för övrigt är Jenny Rissveds gamla.

Jag  hann sedan några kilometer på cykeln innan jag stötte på en tredje världselit;

Wengelin på mountainbike ( teamkalas.blogspot.com ).

Jag tänkte ; ah jag önskar mig lite styrka och pannben från ovanstående tre beundransvärda idrottare.

Cyklade några mil i lite varierande fart och varierande kadens för att sedan jogga lätt i 20 minuter.

Kändes bra.

Avslutade det hela med lite lax till lunch , som ju ska förbättra uthålligheten och dämpa inflammationer ( mer om det i ett annat inlägg).

Nu håller jag tummarna för att samma känsla jag har i benen i dag sitter kvar på Lördag.


  Och OCH att mitt pannben håller sig så starkt som det brukar vara.


  Så så här ser de ut ; benen som ska ta mig runt .


Nu dags för näst sista simpasset med bästa simcoachen Per Dicander.


TJINGELING !


Maria


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards