Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av SimmaCyklaSpring - 16 augusti 2011 19:36

Ja inte jag då, men Frida, Jessica och Johan slöt upp när Maria ikväll drog igång "onsdagslöpningarna" som från och med nu infaller på tisdagar och i och med det byter namn till "tisdagslöpningar" Själv släppte jag taget om kryckorna och tog cykeln och for ut till skönvikshallen. Vill ju känna gemenskapen nu när vi drar igång.


  Maria höll som bäst på att informera om kvällens aktiviteter så det stod inte på förrän det bar av bortåt golfbanan. Innan dess frågade Maria om jag skulle cykla med en bit, så blev det.


  Det gick riktigt lugnt förbi golfbanan. Kolla så underbart, kan det vara bättre än såhär en helt vanlig tisdagkväll.


   Magiskt eller hur, här har dom precis passerat ån och är på väg upp mot vägen som går runt Ljustern.


Väl uppe på vägen blev det ett antal snabba ryck i ett litet lätt motlut, eller en "slakmota" som Roberto Vacci brukar säga. Efter det fortsatte det med lite längre intervaller. Jag tror dom var på åtta minuter och så fort som dom sprang så tror jag att dom inte hann med mer än tre innan dom hade sprungit runt hela sjön.


  Jag tror att dom tog ut sig rejält för på slutet sprang dom då både kors o tvärs.


  Här gör dom några sista övningar innan det är färdigt för kvällen.

 

Jag vet inte vad klockan var men jag uppskattar att vi var tillbaka och var helt klara med passet i sjusnåret. Alla var glada och nöjda vad jag förstod och själv var jag också väldigt glad och nöjd. Även om jag inte kunde springa själv så var det glädje bara att släppa kryckorna för en stund och ta en cykeltur så att man fick lite vind på näsan. Men bäst av allt var ju att få träffa dessa underbara löparkompisar. Hoppas vi ses snart igen och att vi då blir ännu fler.


Tjingeling tjingeling. Kalle S.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards