Alla inlägg den 22 juli 2011

Av SimmaCyklaSpring - 22 juli 2011 16:52

KOM OCH SPRING ETT TESTLOPP I MELLSTA DEN 1/8 KL 19.00 !!!

Detta är ett test inför en eventuell tävling 2012.

Banan kommer att vara snitslad och terrängen är ganska krävande med inslag av myr, sandtag och vattenforceringar.

Heltäckande benklädnad rekommenderas.

Vinnartid beräknas till runt en timme.

Låter detta intressant så samlas vi vid Mellsta Camping.

Starten går den 1/8 kl 19.00

-så kom dit en stund innan sju.


VÄLKOMMEN !

Maria   






Av SimmaCyklaSpring - 22 juli 2011 14:45

Ja, visst tar det lång tid ibland. Jag har i år äntligen varit med på Triathlon i Säter, det var 28:e året man har tävlat i Säter men inte förrän i år blev det så att jag var med. Jag kan ju inte skryta med att det var min förtjänst heller, det var ju faktiskt Maria som anmälde mig utan att jag visste om det. Men nu efteråt är jag bara glad över det, för som alla vet vid det här laget så tycker jag ju att det är riktigt skoj med Triathlon.

Likaså är det med Dansbandsveckan i Malung, Den arrangerades för 26:e året i år och inte förrän i år kom jag mig för att besöka den heller. Lika är det där, hade inte Lena föreslagit att vi skulle dit hade väl det varit ogjort också. Men nu var vi dit och skoj var det.


  Först campade vi på Sollerö caming, jäklar vad fint det är där. Oj oj oj vad jag ångrar att jag inte tog våtdräkten med mig, här skulle det varit fint att bättra på simtekniken lite. Javisst kan man simma utan våtdräkt men jag är så frusen av mig så då låter jag hellre bli.


  Cykeln hade jag med mig så det blev lite träning i alla fall. Två vändor han jag med, här är jag på väg att ta en tur i Malung, for bort till värmlandsgränsen o vända, blev 60 km.


  Men titta här då, besök av delar från SimmaCyklaSpring-gänget, Nina o Frida som också skulle på dans tittade förbi på campingen vi bodde på. Trevligt trevligt. Sedan blev det ett pass med alternativ träning.


  Jag o Lena poserar framför entrén till Orrskogen. Parken i Malung där tio orkestrar samsas på fem banor. 7 - 8.000 besökare varje kväll en hel vecka. Fantastiskt.


  Fullt ös. På bana två samsades Drifters och Lars Kristerz. Knökfullt med folk på alla fem banorna, det blev ju om sanningen skall fram inte så värst många danser för egen del. Det är alldeles för trångt för att det skall vara roligt, roligt var det i alla fall att bara vara där och se "spektaklet" fast ett positivt sådant.


Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards