Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Säter Triathlon, Utmaningen.

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2011 21:11

Sådär, när de tävlande på Olympisk Distans var klara för dagen var det dags att släppa iväg alla tävlande på Utmaningen, en klass för motionärer som liksom jag är lite rädd för vatten. Ja nu är ju inte alla det förståss men det är ju ganska humant med bara 375 m simning. Jag tror mig också veta att det är simningen som många drar sig för. Förutom simningen så står 20 km cykel samt fem km löpning på programmet. Starten var kl 16,00 och insläppet i fållan var kl 15,15.

Väl där vilket jag var i god tid så började jag förbereda alla grejer man skall ha. Gäller att ha lite ordning för man skall ju byta om efter simningen likaväl som efter cyklingen, ja inte helt o hållet förståss men våtdräkten skall ju åtminstonde av, liksom cykelskorna efter cyklingen. Men vadå, mitt chips, vart är det. Ja, jag skall inte ladda upp med att äta chips men man skall ha ett runt fotleden som gör att man får en tid registrerad. Jag måste ha glömt den hemma, klockan är 15,40,  endast 20 min till start. Kollar cykeln, jag hinner hem o hämta det, det måste ligga på skrivbordet. Nej det tar ju tid att få på sig våtdräkt när jag kommer tillbaks så jag ringer till Lisa. Lisa du måste åka hem o hämta mitt chips, det ligger på skrivbordet säger jag. Dåså då skall det nog ordna sig. Jag börjar sätta på mig våtdräkten och ser rätt som det är att chipet ligger i en cykelsko. Jag ringer till Lisa igen o meddelar att faran är över. Puh. Sedan står det inte på förrän tävlingen är igång och här kommer lite bilder.


  Lisa, fotografen för dagen.


  Frida, tuffingen som kör utan våtdräkt, brrr, tätt efter kommer Johan som åtminstonde är halvklädd.


  Själv har jag heltäckande våtdräkt vilket jag är tacksam för en dag som denna. Önskas här lycka till av Malin som brukar vara med oss och springa men som för dagen väljer att vara publik tillsammans med sin familj.


  Frida ger sig iväg på cykel, Johan är inte långt efter ser vi här.


  Sådär, då är även jag på cykelbanan.


  Pontus som idag cyklar i ett stafettlag ser vi här susa förbi.


  Jakten är i full gång, har Frida inom synhåll.


  Vid utgången på tredje varvet ligger jag strax före Frida, hur skall detta sluta?


  Frida gör ett snabbt byte från cykel till löpning och får en lucka till mig på trettio meter, den kommer bara att bli större innan vi är i mål.


  Johan var stark idag, här kör han hårt på löpningen.


  Johan i mål.


  Frida i mål.


  Till slut kom även jag i mål.


  Frida, jag o Johan strax efter målgång. Här tillsammans med Maria som fått oss att vara med på detta. Maria som tidigare idag körde Olympisk distans.


Efter denna dag var vi alla nöjda över våra prestationer och det är sådana här tillställningar som gör det så roligt att träna. Så jag hoppas vi kommer att vara med på fler triathlontävlingar och att även fler i vårt SimmaCyklaSpring-gäng kommer att vara med framöver. För det här är riktigt skoj.

För den som vill kolla resultat så är länken till resultatlistan här.

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingsresultat/


Tjingeling Tjingeling. SimmaCyklaSpring.




 
 
Ingen bild

Maria

16 juli 2011 22:17

KANONBRA KÄMPAT , och vilka bilder .. man blir ju sugen på att göra det hela en gång till så fort som möjligt !

tjingeling !

 
Ingen bild

Erik

17 juli 2011 01:12

Bra jobbat!!

 
Ingen bild

Johan

17 juli 2011 11:55

Shit vad roligt det är... Jag vill bara ha mer å mer av det här =) Du har lyckats bra Maria med att få in oss i den här sporten ;)
Grymt kört allihopa.

 
Ingen bild

Lisa

17 juli 2011 12:07

Jättekul att kolla på er igår, ni är så duktiga!!
Börjar längta till våra löpträningar!:)

 
Lina

Lina

17 juli 2011 22:14

ÅH vilken inspirerande läsning! KUL!
Grymt bra jobbat!!

Härliga bilder! :)

http://cyklingminpassion.blogspot.com

 
Ingen bild

Kalle S.

17 juli 2011 22:34

Tack Lina!
Lycka till i Kalmar.

 
Helena

Helena

21 juli 2011 22:58

Vilka härliga bilder och inspirerande läsning, jag blir supersugen att testa själv!
/Helena

http://livetigymmet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards