Alla inlägg den 16 juli 2011

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2011 21:11

Sådär, när de tävlande på Olympisk Distans var klara för dagen var det dags att släppa iväg alla tävlande på Utmaningen, en klass för motionärer som liksom jag är lite rädd för vatten. Ja nu är ju inte alla det förståss men det är ju ganska humant med bara 375 m simning. Jag tror mig också veta att det är simningen som många drar sig för. Förutom simningen så står 20 km cykel samt fem km löpning på programmet. Starten var kl 16,00 och insläppet i fållan var kl 15,15.

Väl där vilket jag var i god tid så började jag förbereda alla grejer man skall ha. Gäller att ha lite ordning för man skall ju byta om efter simningen likaväl som efter cyklingen, ja inte helt o hållet förståss men våtdräkten skall ju åtminstonde av, liksom cykelskorna efter cyklingen. Men vadå, mitt chips, vart är det. Ja, jag skall inte ladda upp med att äta chips men man skall ha ett runt fotleden som gör att man får en tid registrerad. Jag måste ha glömt den hemma, klockan är 15,40,  endast 20 min till start. Kollar cykeln, jag hinner hem o hämta det, det måste ligga på skrivbordet. Nej det tar ju tid att få på sig våtdräkt när jag kommer tillbaks så jag ringer till Lisa. Lisa du måste åka hem o hämta mitt chips, det ligger på skrivbordet säger jag. Dåså då skall det nog ordna sig. Jag börjar sätta på mig våtdräkten och ser rätt som det är att chipet ligger i en cykelsko. Jag ringer till Lisa igen o meddelar att faran är över. Puh. Sedan står det inte på förrän tävlingen är igång och här kommer lite bilder.


  Lisa, fotografen för dagen.


  Frida, tuffingen som kör utan våtdräkt, brrr, tätt efter kommer Johan som åtminstonde är halvklädd.


  Själv har jag heltäckande våtdräkt vilket jag är tacksam för en dag som denna. Önskas här lycka till av Malin som brukar vara med oss och springa men som för dagen väljer att vara publik tillsammans med sin familj.


  Frida ger sig iväg på cykel, Johan är inte långt efter ser vi här.


  Sådär, då är även jag på cykelbanan.


  Pontus som idag cyklar i ett stafettlag ser vi här susa förbi.


  Jakten är i full gång, har Frida inom synhåll.


  Vid utgången på tredje varvet ligger jag strax före Frida, hur skall detta sluta?


  Frida gör ett snabbt byte från cykel till löpning och får en lucka till mig på trettio meter, den kommer bara att bli större innan vi är i mål.


  Johan var stark idag, här kör han hårt på löpningen.


  Johan i mål.


  Frida i mål.


  Till slut kom även jag i mål.


  Frida, jag o Johan strax efter målgång. Här tillsammans med Maria som fått oss att vara med på detta. Maria som tidigare idag körde Olympisk distans.


Efter denna dag var vi alla nöjda över våra prestationer och det är sådana här tillställningar som gör det så roligt att träna. Så jag hoppas vi kommer att vara med på fler triathlontävlingar och att även fler i vårt SimmaCyklaSpring-gäng kommer att vara med framöver. För det här är riktigt skoj.

För den som vill kolla resultat så är länken till resultatlistan här.

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingsresultat/


Tjingeling Tjingeling. SimmaCyklaSpring.




Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2011 19:49

Idag var det dags för Säters stora Triathlondag. På förmiddagen avgjordes ett antal ungdomsklasser och kl 12.30 gick startskottet för alla som tävlade på Olympisk distans. Det innebär att man börjar med att simma 1.500 meter i för dagen endast 17-gradigt vatten. Det var bara 14 grader i luften så det var riktigt kulet vill jag lova. Efter det så står fyra mil cykling på programmet. En milbana som avverkades fyra varv. Banläggaren är inte nådig, cyklisterna skall uppför Bergbacken fyra gånger, puh vad drygt. När det är avklarat återstår tio km löpning. Inte heller där är banläggaren snäll mot de tävlande. Det är en varvbana på 2,5 km som alltså avverkas fyra gånger med Åsenbacken som en av ingredienserna. Eftersom jag själv skulle delta i Utmaningen som startar kl 16,00 så kollade jag in simningen innan jag stack hem o fick lite i magen. Jag fick även passa på att värma mig för jäklar vad jag frös. Här kommer dock lite bilder. Dom flesta står Lisa för och det tackar jag för. Håll till godo.


  Före start råkade vi stöta på ultralöperskan Miranda Kvist från Stockholm. Som SimmaCyklaSpring-reporter så passade jag på att intervjua henne lite. Det är hennes Triathlondebut och hon var självklart lite nervös över vad hon gett sig in på. Hon är ju van med mycket större utmaningar än detta så det skulle nog gå bra försökte vi lugna henne med. Hon har föresten en blogg där hon skriver om sina bravader. Väl värd att besöka vill jag lova. Här är länken.http://mirandakvist.se/


  Stefan Wallin från Falun kränger på sig våtdräkten.


  Hjälp! vad har jag gett mig in på ser Miranda ut att tänka när hon prickas av på väg ner i Ljusterns 17-gradiga vatten.


  Även Christer Ljungqvist från Falun är på besök i Säter denna dag.


  Sådär, Maria ser ut att vara nöjd över att få lämna det kalla vattnet.


  Maria trivs bättre på cykeln och passerar här i rasande fart.


  Stefan Wallin likaså.


  Maria på väg uppför Åsen-backen, skall avverkas fyra gånger.

Här är länken till en fullständig resultatlista. http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingsresultat/

Tjingeling Tjingeling. SimmaCyklaSpring. /Kalle.


 




 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards