Alla inlägg den 7 juli 2011

Av SimmaCyklaSpring - 7 juli 2011 21:19

I härligt sommarväder avgjordes Dalacupens tredje deltävling i Säter. Lite färre deltagare idag än föregående tävlingar. Skoj var det i alla fall, och nu var det lite längre simning som stod på programmet. 375 m, samma som det blir på "Utmaningen" som går av stapeln i Säter lördag den 16 juli. Riktigt trött var jag efter simningen, men snabbt av med våtdräkten för att sedan fara iväg på cykeln i hela tio km. Det tyckte jag gick bra, men när det var dags för tre km löpning gick det tungt. Förmodligen är det slarv med träningen som ligger bakom detta fenomen, att det går tungt alltså. Nu är det bara att finslipa formen inför tävlingen i Säter den 17 juli. En riktig genomkörare hinner vi med när Dalacupens fjärde deltävling går av stapeln i Hosjöstrand nästa onsdag. Då är simningen 350 m, cyklingen 14 km, löpningen 4 km. Det blir ett bra genrep inför Sätertävlingen.

Här kommer några bilder från dagens Dalacup.

  Här gör jag mina sista förberedelser före start. Idag hade jag tröjan under våtdräkten för att spara lite tid vid klädbytet. Men det räckte inte för att hänga med Johan idag heller. Får försöka hitta på något bättre till nästa gång.


     Här drar jag iväg på tio km cykeltur.


  Johan tar upp jakten och det stod inte på förrän han var ikapp mig.


  Johan har bara ett par meter kvar till mål.


  Några minuter senare var även jag i mål. Det går inte fort men jäklar vad skoj det är. Tre olika grenar på mindre än en timme på en vardagkväll. Skoj skoj.


Här är en länk till resultaten.
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingsresultat/

PS. Att ´Maria inte var med o tävla idag beror på att hon skall köra en halv "Ironman" i Vansbro på lördag, vi håller tummarna för henne då.

Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring.

Kalle.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards