Alla inlägg den 11 juni 2011

Av SimmaCyklaSpring - 11 juni 2011 21:42

Jag kör ett löppass terräng ( kuperad stig , sand och vandringsled) i morgon

a cirka två timmar. Jag far från Statoil i bil kvart över nio mot Borlänge.

Har stämt träff där med några löpare ; start kl 10

Hemma 12,30 CIRKA


KASTA I VÄG ETT SMS OM DU VILL MED .

0730560650

tjingeling

Maria



Av SimmaCyklaSpring - 11 juni 2011 13:40

Samling och avfärd från Statoil i Säter kl 08.00 för en 5-timmarstur i lugnt tempo med fikastopp på lämpligt ställe. Samtidigt var det samling för avfärd från Falun för att mötas i krokarna av Ornäs och sedan slå följe en bit. När jag o Maria kom ner till Statoil hade fem cyklister till slutit upp. Det var ju skoj, det var några som hade koll på vår blogg. Efter att jag förklarat lite hur vi tänkt oss bar det av mot Ornäs. Vi hann inte riktigt dit förrän vi mötte Johan o två Lisor. Dom blev bra förskräckta när vi var så många som kom farande, nu blev vi tio helt plötsligt.

  På två prydliga led körde vi mot Domnarvet, vi rundade sedan Kvarnsvedens pappersbruk varefter vi körde mot Stora Tuna kyrka o Romme vidare till Naglarby. Där körde vi närmaste vägen till Torsångs Café och tog en rejäl fikapaus. Alldeles före fiket kom vi ikapp frugan min, det var Lena som var ute på en egen tur, vi fikade tillsammans innan vi for vidare.

Fredrik o Peter myser i solen.


  Lisorna ser inte ut att må dåligt dom heller.


  Tänk vad härligt det är med en riktig "cykelfika"


  Nej där står cyklarna och vill iväg så det är väl bara att dra.


   Vi körde mot Vika och falu-ungdomarna for vidare hem mot Falun. Vi andra for till Stora Skedvi och vidare till Nordansjö och in över Pungmakarbo o hem. Vi hade då kört drygt elva mil på ca 4,5 timme. Tanken var att vi skulle vara ute fem timmar men så blev det inte. Hade vi fikat en halvtimme längre hade tiden stämt, men dom ville iväg från Torsång. Jag gjorde sedan vad jag kunde genom att hålla ned på farten men det hjälpte inte. Nejdå, jag skojar, jag var så trött så jag fick stå över några förningar för att överhuvudtaget ta mig hem igen. Vad jag förstår så tyckte alla som jag att detta var en alla tiders tur. Det här är cykling när den är som bäst. Hoppas vi ses igen på cyklarna eller varför inte med löpardojorna på. Alla som har koll på bloggen är välkomna att vara med. Men gör gärna en kommentar så det inte bara är envägskommunikation. Ibland kanske vi ändrar något i sista stund och vet man inte att någon mer vill med så är ju det synd. Så klicka på kommentarknappen och skriv en rad så blir det mycket roligare för alla. Tack så länge, hoppas vi syns igen.

Kalle S.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards