Alla inlägg under april 2011

Av SimmaCyklaSpring - 14 april 2011 16:35

Japp, då är det dags för en tur till fots igen då. Det blir en sväng på lördag i vanlig ordning från Sim o Sporthallen med samling kl 08.50 Vädret ser ut att bli härligt så jag hoppas vi blir ett glatt gäng som tar en tur. Själv är jag just nu i Sundsvall, tog en löptur igårkväll på sex km, jäklar vad tungt det gick efter allt cyklande. Idag o imorgon vilar jag förhoppningsvis benen för att vara pigg tills på lördag. Ni som har cyklar hoppas jag fixar till dom om det inte redan är gjort för på söndag blir det ännu bättre väder och då kan vi förhoppningsvis ta en cykeltur tillsammans. Lägger med ett par bilder från mallis, ni som kan, boka in första veckan i april nästa år. Nå blir det en ny resa till mallis. Bli med om ni kan, ni kommer aldrig att ångra er, jag lovar.

Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.

  Lena, Lisa o Johan avslutar träningslägret med en härlig glass i väntan på bussen till flyget.

  Sista bilden för denna gång från mallis. Vi bodde precis vid denna strandpromenad. Längtar redan tillbaka. Kolla gärna länken till en liten filmsnutt.
Gör ni det tror jag ni förstår varför jag längtar tillbaks. Det är från årets resa och jag cyklade alla vägar som är med på filmen. Härligt härligt. http://www.youtube.com/watch?v=ADFHdhkBAZw


Av SimmaCyklaSpring - 12 april 2011 20:54

Ingen har mailat och sagt att de kommer i morgon

Så det blir ingen gemensam träning i morgon .

Jag åker bort över fyra veckor så kommande fem Onsdagar kommer jag inte kunna vara ledare . Men inget i världen hindrar ju att ni springer för det !

Om ni vill att jag leder pass framöver i Maj och Juni kan ni språka i hop er om

då intresset varit svalt hittills .

Men inget hindrar ju att ni springer för det !

Vi ses och hörs !


Simma lugnt och fint

Cykla lagom

och spring hårt

( = min triathlontävlingsstrategi på resan jag ska på ....)

/ MAria

Av SimmaCyklaSpring - 11 april 2011 21:35

VEM KOMMER PÅ ONSDAG ?
Maila mig OM ni kommer senast i morgon TISDAG kl 21

- SE NEDAN TIDIGARE ONSDAGSTRÄNINGSINLÄGG för mer info !


MAria

Av SimmaCyklaSpring - 11 april 2011 21:35

VEM KOMMER PÅ ONSDAG ?
Maila mig OM ni kommer senast i morgon TISDAG kl 21

- SE NEDAN TIDIGARE ONSDAGSTRÄNINGSINLÄGG för mer info !


MAria

Av SimmaCyklaSpring - 11 april 2011 16:12

Idag var det dags for denna resas sista tur, det skulle bli en tur till Randa for att dar aka upp pa berget Cura. Jag hade utmanat Lisa o Johan om att tavla uppfor berget. Forst upp skulle bjuda pa fika. Vid foten av berget hade vi kort fyra mil. Sedan bar det av uppfor i fem km. Redan efter femhundra meter kande jag att det gick for fort. Johan korde for hart for mig. Val uppe var jag nog tre minuter efter. Strax efter mig kom Lisa. Nar det var dags for fika visade det sig att Johan hade inga pengar, hade han kant sig slagen pa forhand mantro. Lisa fick sta for fikat. Nar vi sedan for hem sa kom vi upp i 70 km/tim pa ett stalle, da gar det undan vill jag lova. Val hemma sa hade vi kort 70 km idah. Med detta har jag pa dessa dagar kort 900 km. Det ar ingen dalig start pa sasongen. Nu har vi gjort ren cyklarna och lamnat tillbaka dom till cykeluthythyraren. Hoppas redan att jag far mojlighet att hyra utav honom igen for har ar fantastiskt att vara. Det ar tredje gangen for mig och jag vill absolut hit fler ganger. Har kommer lite bilder sa hall tillgodo. Hoppas vi ses pa en loptur pa lordag.

  Johan o Lisa ligger fint i par.

  Nu ser vi Cura dar framme.

  Lisa drar hart.

  Uppe pa toppen smakar det bra med en fika.

  Tva som ar nojda att kommit upp pa Cura.

  Lisa har skaffat en akta cykeltatuering pa hoger ben.

  Vada? efter en sadan resa har jag faktiskt skaffat mig en vit cykeltroja.

  Rengoring av cykel innan aterlamnandet.

Ja da borjar resan narma sig sitt slut. Det var allt for idag, ha det sa bra allihop.

Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring.

Av SimmaCyklaSpring - 11 april 2011 07:21

Igar blev det en fin bergstur pa 115 km. Vi korde via Palma, upp till Valdemossa dit det ar rejalt uppfor. Dar stannade vi o fyllde vatten. Sedan bar det av till Deija inna vi korde till Port de Soller, dar kakade vi for att sedan ta oss an dagens hojdare. 7 km med 6% lutning. Riktigt jobbigt kan jag lova. Om det var varmt? ja ca 28 grader.
Nar vi val var hemma var det bara att ta det lugnt och att vanta pa maten. Sedan somnar man gott. Vissa gor det lite har o dar. Idag kor vi sista etappen. En kortrunda pa ca 5 mil. Vi skall till en by som heter Randa. Dar ar ett berg som heter Cura som ar serpentiner i fem km med ca 5% lutning. Jag, Lisa o Johan skall ha tavling fran foten upp till toppen. Vi far se hur det gar, jag far aterkomma.

   Pa balkongen fore avfard.

  Pa vag mot Valdemossa.

  Johan in action.

  Vattenbarare i Valdemossa.

  Har precis atit en Pizza i Port de Soller. Verkligen i en harlig miljo. Onskar ni alla vore med.

  Pa vag mot dagens sistya berg. Soller. Riktigt haftigt. Om man vill plaga sig alltsa.

  Tre trotta cyklister kl 20.00

Hoppas ni alla har det bra. Vi har det toppen. Vi synes snart.

Tjingeling. SimmaCyklaSpring.

Av SimmaCyklaSpring - 10 april 2011 15:42


 


Kommer ni på ONSDAG ????


Jag har ett förslag och det är följande ;

Vi åker till Falun och springer träningstävling där 6 kilometer

Start kl 18 30 vid Tiskenbron


Vad säger ni om det ?

Vill ni hellre köra ett pass som vanligt kl 17 50 på hemmaplan så är det helt okej för mig  !

Men eftersom jag befinner mig I Borlänge under hela Onsdagen så vill jag i så fall veta ( med tanke på att de mest trogna just nu är på träningsläger....) om någon avser komma på träningen I Säter ?

Så frågan är :

A.Kommer du/ ni på träningen på Onsdag ?

om du svarar ja på A - gå vidare till B

B. Skulle du vilja springa träningstävling i Falun då kl 18 30 ?

 

maila mig mgtriathlet@gmail.com  senast Måndag11/ 4 kl 21.00

 

Jag uppdaterar läget på Tisdag här !

keep on running

 

Maria

 

 

 

Av SimmaCyklaSpring - 10 april 2011 15:39

Någon som har lust att planera för

-ett litet Lidingöloppsläger i augusti över en helg / tre dagar ????

-ett återhämtningsläger i November ?


Om så är fallet ; maila mig på mgtriathlet@gmail.com


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards