Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Lördagens lååååånga löparpass avklarat.

Av SimmaCyklaSpring - 19 mars 2011 17:34

Det är ju inte bra när man tvingas låta arbetet inkräkta på träningen, men tyvärr, idag var det en sådan dag för mig. Det var visserligen bra på ett sätt, har lite ont i halsen faktiskt, då skall man ju inte träna. Men jag är säker på att det är fler än jag som tränat ibland fast man inte borde. Så att jag inte sprang idag berodde inte på min klokhet utan helt o hållet på att jag inte hade något val.  Jag kunde som sagt inte vara med idag men var ändå uppe i tidig morgonstund för att kunna se att det skulle bli en helt underbar dag för de som tänkt ta sig en löptur. Fick rapport om att det var tolv minusgrader i Falun, kunde dock lugna Falu-Lisorna att det i Säter bara var minus sju och att det framåt nio förmodligen inte skulle vara mer än ett par minusgrader.

   Nåväl, de som samlades idag var förutom Falu-Lisorna, Maria, Malin, Emil (för dagen enda grabben, det måste bli skärpning bland grabbarna) och även Frida Bäck som åter var tillbaka efter att ha dragit på sig en förkylning efter hennes fantastiska prestation på Vasaloppet (6.11.08)

   I det härliga vädret bar det av efter Ljusterns strand bort till badet o upp över Åsen, sedan runt Lerviken, Dalkarsnäs o tillbaka närmaste vägen till sim o sporthallen. Då var 13 km avklarade och de flesta var nog nöjda för dagen. Maria undrade om någon ville springa lite till men Falun o skidtävlingarna lockade så Maria tog några km till på egen hand, eller fot eller hur man säger. Nåväl hennes fötter ville inte släppa taget om det nyss avklarade varvet så det blev ett till. Ja ett helt varv till så Maria avverkade hela 26 km. Inte illa.


Ses vi inte förr så hoppas jag det blir på onsdag då det är dags för lite snabbare övningar igen.

Tjingeling Tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Kalle S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards